Slides from the final conference
The project’s final conference, Developing Early Language Learning and Plurilingual Education, was held at the University of Copenhagen on 24th May 2018.
Presentations and workshops:
Associate Professor Petra Daryai-Hansen, University of Copenhagen / University College Copenhagen, Denmark; Teacher educator Hanne Thomsen, University College Copenhagen, Denmark; Teacher educator Anne Gregersen, University College Copenhagen, Denmark: Developing Early Foreign Language Learning and Plurilingual Education.
Professor Danièle Moore, Simon Fraser University in Vancouver, Canada: Bridging Plurilingual Education, Language Awareness, and Sciences for early learners. From Theory to Practice.
Associate lecturer Karoline Søgaard, University College Copenhagen, Denmark: Proposed teacher education modules for Denmark.
Ph.d, lektor Annette Søndergaard Gregersen, Københavns Professionshøjskole, Danmark; Ph.d, lektor Jan Juhl Lindschouw, Københavns Universitet, Danmark; Ph.d.-stipendiat, Stephanie Löbl, Københavns Professionshøjskole, Københavns Universitet, Danmark; Lærer Saida Ben Si Mohan, Nørre Fælled Skole, Danmark; lærer Annette Christiansen, Oehlenschlægersgades Skole, Danmark; Susanne Lundh, Randersgades Skole, Danmark: Undervisningsmateriale for tidligere fransk og flersprogethedsdidaktik – fokus på interkulturel læring.
Førstelektor Camilla Bjørke, Høgskolen i Østfold, Norge; Associate Professor Petra Daryai-Hansen, University of Copenhagen / University College Copenhagen, Denmark; Førstelektor, Berit Grønn, Høgskolen i Østfold, Norge; Professor Beate Lindemann, UiT Norges arktiske universitet, Norge; Lærer Anette Sandvær, Korsvoll skole i Oslo, Norge; Professor Heike Speitz, Universitetet i Sørøst-Norge: Moduler i lærerutdannelsen: Flerspråklighetsdidaktikk i tidlig fransk-, spansk- og tyskundervisning.
Professor Anne Holmen, Københavns Universitet, Danmark; lektor ph.d, Anna-Vera Meidell Sigsgaard, Københavns Professionshøjskole, Danmark; Lærer Stine Wulff Østerskov, Oehlenschlægersgades Skole, Danmark: Dansk som andetsprog i den tidligere sprogstart.
Lektor Mette Ginman, Københavns Professionshøjskole, Danmark; Lektor emeritus Michael Svendsen Pedersen, Roskilde Universitet, Danmark: Mundtlighedsdidaktik og meningsfulde sprogbrugssituationer i den tidligere sprogstart.
Lektor Karen Aarøe, Læreruddannelsen i Haderslev, Danmark: Lærerkompetencer i tidlig tysk 0.-4. klasse.
Ph.d.-studerende Stine Fuglsang Engmose, Københavns Universitet, Danmark: Skriftlighed ved tidlig sprogstart.
Professor, Janet Enever, University of Reading, UK; Professor Eva Lindgren, Umeå University, Sweden: Researching early foreign language learning and teaching – methodological approaches.
Teacher educator Anne Gregersen, University College Copenhagen, Denmark: Teacher educator Hanne Thomsen, University College Copenhagen, Denmark: Teaching Materials for Early English and Plurilingual Education, in collaboration with teacher Sofi Rimmevik and teacher Miriam Hägerstam, Forsdalaskolan, Norge: Fruits and Vegetables
Lektor Jette von Holst-Pedersen, Professionshøjskolen København, Danmark; Lektor Kirsten Bjerre, Professionshøjskolen København, Danmark; Lærer Nina Butzbach Andersen, Peder Lykke skolen, Danmark; Lærer Karen Elsebeth Jensen, Nørre Fælled skole, Danmark; Lærer Selma Mesic, Randersgades skole, Danmark: Undervisningsmateriale for tidligere tysk og flersprogethedsdidaktik – med fokus på chunks.
Docent, ph.d. Line Møller Dauggaard, VIA University College, Danmark; Lektor, Nina Hauge Jensen, VIA University College, Danmark; Lektor, Dorte Sørensen, Lektor, VIA University College, Danmark; Den Europæiske Sprogportfolio 1-6.
Dr. Kathrin Wild, Fakultät für Linguistik und Literaturwissenschaft, Universität Bielefeld, Germany: "Rot, det er lige som på dansk rødt” – Sprogsammenligning i tidlig samtidig fremmedsprogsindlæring.
PhD Karyn Sandstrom, Umeå University, Sweden: Teachers’ attitudes about having to teach in English.
Lektor, Lone Wulff, Københavns Professionshøjskole, Danmark: Tegn på sprog. På tværs af sprog i flersprogede klasser.
Førstelektor Camilla Bjørke, Høgskolen i Østfold, Norge; Lektor, Ph.d. Annette S. Gregersen, Københavns Professionshøjskole, Danmark; Førstelektor, Berit Grønn, Høgskolen i Østfold, Norge; Lektor, Ph.d Jan Juhl Lindschouw, Københavns Universitet, Danmark: Muligheder og udfordringer i sprogfag i norsk-dansk regi – set i et uddannelsespolitisk perspektiv.
Professor Simon Borg, Western Norway University of Applied Sciences, Norway, and Visiting Professor of TESOL, School of Education, University of Leeds, UK; Associate Professor Petra Daryai-Hansen, University of Copenhagen / University College Copenhagen, Denmark; Professor (mso) Birgit Henriksen, University of Copenhagen, Denmark: Early Foreign language learning and plurilingual education – a teacher cognition perspective.